Školní vzdělávací program
Filozofie vzdělávacího programu a integrované bloky
Školní vzdělávací program je platný od 1. 9. 22 do 31. 8. 2025.
Koncepce školy:
Motto: "Zdravě a s radostí"
Cílem našeho programu „Škola podporující zdraví“ je, aby se děti již od mateřské školy naučily postojům, které spočívají v úctě ke zdraví a praktickým dovednostem podporujícím zdraví. Naplnění společného cíle spočívá v tom, že je tento program komunitní a to znamená, že působí nejen na děti, zaměstnance, rodiče i ostatní okolí. Chceme respektovat individualitu dítěte, jeho vývojové tempo, vytvořit rovné podmínky pro vzdělávání a osobnostní rozvoj všem dětem. Středem našeho zájmu je konkrétní dítě s konkrétními potřebami. Nabízíme bezpečné, podnětné a láskyplné prostředí i pomocnou ruku rodičům. Dítě je pro nás partnerem, jehož sebevědomí budeme rozvíjet naplňováním jeho potřeb, oceněním výsledků jeho snahy. Chceme obohacovat rodinnou výchovu a úzce s rodinou spolupracovat. Základem spokojenosti v životě je sebepoznání- učíme se znát své tělo a jeho potřeby, učíme se vyjádřit své pocity a sdělit své myšlenky. Máme sami sebe rádi, věříme si. Potom můžeme vytvářet pozitivní vztah k okolí a k celému světu.
Mateřská škola respektuje hlavní cíle vzdělávání:
1. Rozvíjet dítě a jeho schopnosti učení – mateřská škola vytváří pro děti vhodné a podnětné prostředí, ve kterém se cítí bezpečně a vytváří základy pro jejich vzdělávání. Vytvořit základy pro odpovědný postoj ke společenskému a přírodnímu prostředí.
2. Rozvíjet zásady podpory zdraví - důležitou složkou naplnění základních životních potřeb, realizace zájmů a rozvoj činností, o které děti projevují zájem. Zvyšovat tělesnou zdatnost, podporovat rozvoj pohybových dovedností, vést děti ke zdravému životnímu stylu, osvojit si hygienické návyky a prohlubovat postupně sebeobsluhu.
3. Respekt k přirozeným lidským potřebám - Dbáme na to, aby u nově příchozích dětí došlo k naplnění základních fyziologických potřeb. Pokud jsou naplněny tyto potřeby, následují potřeby bezpečí, potřeby sounáležitosti, potřeby uznání a potřeby seberealizace.
4. Rozvíjet a prohlubovat spoluúčast rodičů – nabídka společenských akcí, poradenský servis, vzájemnou komunikaci a individuální spolupráci.
Integrované bloky ŠVP:
1. Pojďme se seznámit u pejska a kočičky (září)
2. Pejsek a kočička poznávají dary podzimu
3. Pejsek a kočička se připravují na zimu
4. Pejsek a kočička se těší na Vánoce
5. Pejsek a kočička si užívají zimní radovánky
6. Pejsek a kočička společně objevují
7. Pejsek a kočička vítají jaro
8. Pejsek a kočička si pomáhají
9. Pejsek, kočička a ti druzí
10. Pejsek a kočička spolu všechno zvládli